Submissions

Online Submissions

Already have a Username/Password for Investigación y Educación en Enfermería?
Go to Login

Need a Username/Password?
Go to Registration

Registration and login are required to submit items online and to check the status of current submissions.

Author Guidelines

Indicaciones para el autor / Indicações para os autores:

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

1. English: The copyright transfer letter is signed by all the authors (Digital signature is not accepted) and the statements of each individual's contribution to the research and manuscript are done.

Español: La carta de cesión de derechos está firmada por todos los autores (no se aceptan las firmas digitales).

Português: A carta de transferência dos direitos é assinado por todos os autores (sem assinaturas digitais).

Download: English Español Português

2. English: All the authors have Curriculum Vitae.

Español: Todos los autores tienen Curriculum Vitae.

Português: Todos os autores têm Curriculum Vitae.

Download: English Español Português

3. English: The article is writing in Microsoft Word®.

Español: El artículo está escrito en Microsoft Word®.

Português: O artigo é escrito em Microsoft Word®.

4. English: The manuscript   (without tables and references) does not exceed 5000 words.

Español: El manuscrito (sin tablas ni referencias) no excede las 5000 palabras.

PortuguêsO manuscrito (sem tabelas ou referências) não tem mais 5000 palavras.

5. English: The manuscript has a title, abstract and key words. If the article is written in Spanish or Portuguese it also has them in the original languages.

Español: El manuscrito tiene título, resumen y palabras clave. Si fue escrito en español o en portugués también los tiene en los idiomas originales.

Português: O manuscrito tem título, resumo e palavras-chave. Se foi escrito em Espanhol ou Português também os tem nas línguas originais.

6. English: The abstract of Original Article does not exceed 250 words with the sections: Objective, Methodology, Results, and Conclusion. The others articles do not exceed 200 words in the abstract.

Español: El resumen del artículo original no excede las 250 palabras con las secciones: Objetivo, Metodología, Resultados y Conclusión. Los otros artículos no exceden las 200 palabras en su resumen.

Português: O resumo do artigo original tem menos de 250 palavras com estas seções: Objetivo, Metodologia, Resultados e conclusão. Os outros artigos tem menos de 200 palavras em seu resumo.

7. English: The article has 3-6 validated descriptors (DeCS). Review them here:

Español: El artículo tiene 3-6 descriptores validados (DeCS). Revíselos en:

Português: O artigo tem 3-6 descritores validados (DeCS). Vê-los em:

DeCS

8. English: The article is reporting according to the guidelines for main study types checklist:

Randomised trials             CONSORT

Observational studies       STROBE

Systematic reviews            PRISMA

Case reports                       CARE

Qualitative research          COREQ

9. English: The references style is Vancouver

Español: El estilo de las referencias es Vancouver.

Português: O estilo de referências é Vancouver.

10. English: Figures and tables are inserted inmediately after being cited them, and they have a short title written in lower case letter. The source and explicative notes are noted below them.

Español: Las figuras y tablas están insertadas inmediatamente después de ser citadas y tienen un título corto en minúsculas. La fuente y las notas explicativas están debajo de ellas.

Português: As figuras e tabelas estão inseridas imediatamente após ser citadas, eles têm um título curto, escrito em letra minúscula A fonte e as notas explicativas estão abaixo deles.

11. English: For research derived articles:

Español: Para artículos derivados de investigación:

Português: Para artigos relacionados a uma investigação:

a. English: Research derived publications format has been filled.

Español: El formato de publicaciones derivadas de investigación ha sido diligenciado.

Português: O formato das para publicações associadas a investigação foi preenchido.

Download: English Español Português

b. English: The information about grants and financial support received is given.

Español: Se suministra la información sobre ayudas y apoyo financiero.

Português: As informações sobre as bolsas e apoio financeiro recebido são dadas.

c. English: The conflicts of interest are declared.

Español: Los conflictos de interés son declarados.

Português: Os conflitos de interesse são declarados.

d. English: There are copies of: a) research approval by the the Ethics Committee and, b) informed consent (whether it was necessary).

Español: Hay copias de: a) aprobación por el comité de ética y, b) el consentimiento informado (cuando es necesario).

Português: Há cópias de: a) aprovação da pesquisa por Comitê de Ética e, b) consentimento livre e esclarecido (se era necessário).